Hareketin tasviri anlayışından yola çıkarak ortaya çıkan bu harekete, konstrüktivizmin etkisi büyük olmuştur. Eserleri hareketin kendisiyle değil hareket etkisi yapmasıyla ilgilidir. Kinetik Sanat için özgün etki eserin karşısında hareket eden seyirciden kaynaklanmaktadır. Seyirciler eseri elleyebileceği gibi onu harekette ettirebilir. Geleceğe yönelik tavrı ile fütürizmden de etkilenen bu akım farklı olan hareketi biçimsel bir şekilde değil de bizzat hareketli bir nesne biçiminde ifade etmesidir. 1950 yıllarında gelişim gösteren bu sanat akımı dört tip olarak ele alınır;
1 - Gerçekten hareketli
2 - İzleyicinin hareketiyle hareketlenen
3 - Işık yansıması yapanlar
4 - İzleyenin katılımını gerektirenler
Temsilcileri Naum Gabo, Alexander Calder, Josef Albers 'dir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder